Skozi zgodovino proizvodnje Vesp obstaja nekaj stvari, ki so skupne vsem Vespam.
Večina klasičnih Vesp je danes stara že skoraj 30 let in zato je pred nakupom potrebno opraviti temeljit pregled rabljenega skuterja, ki ga nameravamo kupiti. Velikokrat se lahko izkažejo skrite težave, manjkajoči deli in mehanske težave za drago in zamudno popravilo. Kljub temu pa je potrebno povdarit, da je glede na veliko število proizvedenih Vesp še danes možno dobit skoraj vse nadomestne dele!
Karoserijo je potrebno pregledati zelo natančno. Vespa ima namreč samonosno karoserijo. V primeru večjih rjavih površin na spojih se takšnemu nakupu raje izognite. Preglejte, če je karoserija poškodovana. Pomemben del je spoj dna s kolenskim ščitom!
Preglejte, če je bila vespa pred nakupom že ličarsko obdelana. To najlažje preverite s testom z magnetom. Na mestih kjer je bila karoserija kitana magnet ne bo deloval.
Vsekakor je najbolje, če odkrijete takšno, ki ima še prvo barvo. Ne glede na ohranjenost lahko takšna Vespa dosega višjo ceno tako na trgu, kot tudi manj zamudnega dela pri restavriranju. V vsakem primeru je kleparsko in ličarsko delo na Vespah zelo zahtevno in drago. Največja težava je v tem, da je zelo težko najti dobrega in zanesljivega ličarja, ki bo uspel opravit zahtevno delo v celoti in hkrati visoko kvalitetno. Kakovost barve zelo vpliva na ceno skuterja!
Preglejte resnejše poškodbe na stranskih bokih v celoti. Nadomestne je pri starejših vespah težje dobit, če pa že, so zelo dragi in navadno slabše kvalitete, saj so iz tanjše pločevine in se ne prilegajo lepo.
Preverite podvozje skuterja. Na teh območjih je navadno največ rje, pa še ta je navadno skrita za maščobnimi oblogami.
Prverite če so na Vespi vsi emblemi originalni. Preverite sedež, bovdne pletenic in gumirane dele.
Preverite ležaje in sicer: Stresite sprednje in zadnje pesto, ko je scooter na centralnem stojalu. Če klokota, je to znak za slabe ležaje. Preverite tudi, če je notranjost tanka rjava.
V kolikor je Vespa v voznem stanju ali vsaj prodajalec trdi da je, jo vsekakor štartajte. Pustite jo nekoliko časa v prostem teku, da se motor ogreje. Zgolj štartanje in poslušanje hladnega agregata ne bo zadostovalo. Preverite če teče v prostem teku gladko in tekoče. Preverite če preveč kadi (dvotaktni agregati ponavadi nekoliko kadijo ko še niso ogreti na delovno temperaturo!) Preverite če deluje osvetlitev, zavorna luč, hupa.
Dobro prisluhnite zvoku motorja, če je vse OK ali proizvaja kakšen klokotajoč oz. piskajoč zvok. Pritisnite sklopko v prostem teku in poslušajte motor, če teče nemirno ali spušča kakršne koli drugačne zvoke.
Preverite tudi barvo vžigalne svečke. Preveč mastna oz. preveč siva oz. zakurjena govorita o premočni oz. prešibki mešanici. Zdrava svečka je obarvana čokoladno rjavkasto. Stanje svečke je pomembno za to, ker nakazuje na stanje notranjosti motorja oz. bata ter cilindra.
Preverite zračnost vztrajnika (vetrnice) ali ima zračnost in ali je stabilna. Poslušajte tudi vse ostale karoserijske dele če so dobro privijačeni ali kakorkoli klopotajo (boki, prtljažnik (glovebox),…)
Privijte plin do konca za nekaj trenutkov, da vidite če se dogaja karkoli nenavadnega. Preverite, če lahko menjalnik vrnete v prosti tek gladko, ali prihaja do kakšnih težav.
Pred nakupom vsekakor prepričajte prodajalca, da se popeljete z Vespo na krajši krog.
Pozorni bodite na menjalnik. Ali prestavlja nežno iz brzine v brzino ali se zatika. Problem z obrabljenim menjalniškim križem ugotovite takrat, kadar vam pri pospeševanju “meče” iz brzine. Del ja majhen vendar zahtevan za zamenjavo, saj je potrebno odpreti kompleten motor, raztavit menjalniške zobnike in menjat. Sicer spada ta poseg tudi v redna vzdrževanja, glede na število prevoženih kilometrov.
Preverite sklopko ali deluje nemoteno. Preverite vzmetenje. Ali se blažilci (amortizerji) zibajo, ko jih stisnete ali ostanejo v nevtralnem položaju. Navadno jih je lahko zamenjat vendar zahtevajo nekaj spretnosti.
Pozorni bodite na “suke oz. woblanje” ob nagibanjih motorja. Pojav kaže na utrujene motorne nosilce.
Vsekakor preverite tudi zavorni sistem. Ali je sposoben zaustavit vozilo.
Preverite tudi kolotek. Nekoliko spustite belanco. Če se peljete še vedno ravno je OK, če vas začne zanašat na eno stran, je to lahko zanak za poškodovano ali ukrivljeno karoserijo ali zvite vilice. Ena od posebnosti Klasičnih Vesp je tudi desno zadaj nameščen motor. Zaradi povečane teže na desni strani visi Vespa med vožnjo nekoliko levo.
Vsak problem na Vespah je rešljiv, vendar zahteva nekoliko strojniške spretnosti. Večina rezervnih delov se še vedno dobi. Pravtako dodatkov, ki vdahnejo Vaši Vespi njeno lastno unikatno podobo.